Urząd Stanu Cywilnego Brudzeń Duży
ul. Toruńska 2
09 - 414 Brudzeń Duży
Urząd Stanu Cywilnego – pokój nr 7 (parter)
poniedziałek: 9.00 -17.00
wtorek – piątek: 7.30 – 15.30
Ewidencja ludności – pokój nr 7 ( parter)
poniedziałek: 9.00 – 17.00
wtorek – piątek: 7.30 – 15. 30
Imię i nazwisko - stanowisko |
Nr telefonu |
Adres e-mail |
Eugeniusz Adamski - Kierownik USC | 24 360 47 26 | eugeniusz.adamski@brudzen.pl |
Iwona Rydzewska - Inspektor |
24 360 47 25 |
iwona.rydzewska@brudzen.pl |
Kamil Denst - Pomoc administracyjna | 24 360 47 25 | kamil.denst@brudzen.pl |
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy:
1) działający w strukturze Referatu, Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania wynikające z ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego, ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy, Konkordacie między Stolicą Apostolską a Rzecząpospolitą Polską oraz ustawy z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska, w szczególności:
a) rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów w formie aktów stanu cywilnego oraz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób;
b) dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego w oparciu o orzeczenia sądów, decyzje administracyjne i oświadczenia osób;
c) wydawanie odpisów skróconych, zupełnych i wielojęzycznych oraz zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego;
d) sporządzanie kart statystycznych z urodzeń, małżeństw i zgonów oraz sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego;
e) przyjmowanie oświadczeń woli o wstąpieniu w związek małżeński w lokalu USC i poza lokalem;
f) prowadzenie i archiwizowanie ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych oraz przekazywanie do Archiwum Państwowego;
g) prowadzenie spraw wynikających z Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego w zakresie przyjmowania oświadczeń woli o:
Strona 9 z 17
- braku przeszkód do zawarcia małżeństwa i wyborze nazwiska dla małżonków i ich dzieci;
- uznaniu ojcostwa;
- nadaniu dziecku nazwiska męża matki lub żony ojca;
- powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa;
- zmianie imienia dziecka;
h) organizowanie uroczystości jubileuszowych 50-lecia pożycia małżeńskiego oraz jubileuszy z okazji 100 rocznicy urodzin;
i) wydawanie decyzji administracyjnych i zaświadczeń z zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego;
j) prowadzenie spraw związanych z uznawaniem skuteczności na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej orzeczeń sądowych i decyzji organów państw obcych;
2) do zadań Referatu Spraw Obywatelskich należą w szczególności:
a) wykonywanie zadań w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych:
- obsługa Rejestru PESEL, Rejestru Dowodów Osobistych, w tym rejestracja danych, przetwarzanie danych i ich aktualizacja w systemach informatycznych, w których prowadzone są przedmiotowe rejestry,
- prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawach zameldowania na pobyt stały lub czasowy i wymeldowania z tego pobytu;
- wydawanie zaświadczeń i poświadczeń ze zbiorów meldunkowych;
- prowadzenie spraw w zakresie wydania dowodu osobistego i jego utraty;
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o cudzoziemcach;
- prowadzenie spraw w zakresie Centralnego Rejestru Wyborców;
b) przygotowywanie list osób w celu przeprowadzania kwalifikacji wojskowej;
c) prowadzenie spraw związanych z narodowym spisem powszechnym ludności i mieszkań,
d) realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej oraz współdziałanie z organami wojskowych, w tym:
- prowadzenie rejestru przedpoborowych;
- przygotowanie i udział w kwalifikacji wojskowej;
- prowadzenie postępowań w zakresie przyznania żołnierzom rezerwy oraz osobom przeniesionym do rezerwy nie będącym żołnierzami rezerwy, świadczeń pieniężnych rekompensujących utratę wynagrodzenia za czas ćwiczeń wojskowych;
- planowanie i organizacja Akcji Kurierskiej;
Szczegóły załatwiania spraw dostępne pod adresem: https://www.gov.pl/web/gov/uslugi-dla-obywatela
Opłata skarbowa wynosi:
- Za sporządzanie aktu małżeństwa- 84 zł
- Za wydanie odpisu skróconego i skróconego wielojęzycznego aktu stanu cywilnego – 22 zł
- Za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego -33 zł
- Za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego po dokonaniu transkrypcji – 50 zł
- Za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego po sprostowaniu oraz uzupełnieniu aktu – 39 zł
- Za wydanie decyzji w sprawach zmiany imienia i nazwiska – 37 zł
- Za wydanie zezwolenia na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu – 39 zł
- Za wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym oraz zaświadczenia stwierdzającego, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo – 38 zł
- Za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu lub wymeldowaniu – 17 zł
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł
- Od decyzji w sprawie zameldowania oraz wymeldowania – 10 zł
SPOSÓB WNOSZENIA OPŁATY SKARBOWEJ:
opłata skarbowa płatna jest w kasie Urzędu Gminy – parter pokój nr 17 gotówką lub kartą płatniczą, jak również na rachunek bankowy Urzędu Gminy Brudzeń Duży.
Nazwa banku i nr konta: Bank Spółdzielczy,,Mazowsze” w Płocku Oddział Brudzeń Duży
Nr konta: 88 9042 1042 0550 0374 2000 0020
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Sieczkowski Piotr
- Data udostępnienia w BIP: 2020-09-07 10:00:10
- Informacja zaktualizowana przez: Sieczkowski Piotr
- Data ostatniej aktualizacji: 2025-04-28 10:22:47
- Liczba odsłon: 4559
- Historia dokumentu: