Zobacz podgałęzie
Referat Środowiska i Rolnictwa
1) prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska, rolnictwem i leśnictwem;
2) prowadzenie spraw związanych z ochroną przyrody i planowaniem zieleni;
3) organizacja i kontrola systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie;
4) realizacja założeń dokumentów wynikających z przepisów ustawy Prawo energetyczne oraz ustawy o efektywności energetycznej – w zakresie termomodernizacji, modernizacji instalacji wewnętrznych oraz montażu instalacji Odnawialnych Źródeł Energii budynków użyteczności publicznej Gminy Brudzeń Duży;
5) prowadzenie spraw w zakresie stanowiska Ekodoradca;
6) współpraca ze Związkiem Gmin Regionu Płockiego oraz innymi organizacjami i instytucjami w zakresie zadań realizowanych przez Referat;
7) dbałość o czystość i porządek w gminie;
8) prowadzenie kontroli zgłaszanych inwestycji w gospodarstwach rolnych w celu uzyskania ulg inwestycyjnych;
9) prowadzenie postępowań w zakresie wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
10) organizowanie publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy;
11) prowadzenie spraw w zakresie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i nieregularnych, specjalnych zgodnie z ustawą o transporcie drogowym;
12) prowadzenie kontroli właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy w zakresie wywiązywania się z obowiązków przewidzianych przepisami prawa oraz aktami prawa miejscowego;
13) prowadzenie spraw w zakresie udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie;
14) prowadzenie spraw w zakresie szacowania szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej, znajdujących się na terenie Gminy Brudzeń Duży;
15) współdziałanie z Komendantem Gminnym i jednostkami Ochotniczej Straży Pożarnej w zakresie zapewnienia gotowości bojowej;
16) analizowanie potrzeb jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej, działających na terenie gminy w zakresie wyposażenia do zapewnienia gotowości bojowej;
17) prowadzenie zadań w zakresie profilaktyki przeciwpożarowej;
18) rozliczanie finansowe jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej;
19) opracowywanie planów zasadniczych przedsięwzięć w zakresie zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej oraz pozamilitarnych przygotowań obronnych, prowadzenie kontroli realizacji zadań;
20) współpraca z WKU w zakresie prowadzenia spraw związanych z przydziałami mobilizacyjnymi oraz reklamowaniem żołnierzy rezerwy do obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej;
21) prowadzenie spraw w zakresie funduszu sołeckiego;
22) prowadzenie spraw w zakresie Mazowieckiego Instrumentu Aktywizacji Sołectw;
23) prowadzenie spraw w zakresie opieki nad bezdomnymi zwierzętami;
24) wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras agresywnych;
25) pozyskiwanie środków finansowych z zewnętrznych źródeł finansowania w zakresie wsparcia realizowanych przez Referat zadań;
26) współpraca z Mazowieckim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolniczego.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Sieczkowski Piotr
- Data udostępnienia w BIP: 2021-10-20 14:04:29
- Informacja zaktualizowana przez: Sieczkowski Piotr
- Data ostatniej aktualizacji: 2025-04-28 09:56:11
- Liczba odsłon: 1837
- Historia dokumentu: