RGR.6840.4.2019                                                                     Brudzeń Duży, dnia 20.12.2019r.

 

WÓJT GMINY BRUDZEŃ DUŻY

O G Ł A S Z A

PIERWSZY  PUBLICZNY PRZETARG USTNY NIEOGRANICZONY

 

      Na sprzedaż nieruchomości położonej w miejscowości Turza Mała, stanowiącej własność Gminy Brudzeń Duży oznaczonej w ewidencji jako działka nr 202 zabudowana o pow.1,18 ha. dla której prowadzona jest księga wieczysta KW Nr  PL1P/00076575/9.

        Na nieruchomości usytuowany jest budynek – szkoły podstawowej, piętrowy, murowany pz 756,00 m2, powierzchni użytkowej 1046,70 m2. Stan techniczny budynku - dobry, standard wykończenia – dostateczny. Sąsiedztwo stanowi zabudowa mieszkaniowa oraz tereny niezabudowane – rolne. Na przedmiotowy teren brak jest planu zagospodarowania przestrzennego, natomiast w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Brudzeń Duży uchwalonego przez Radę Gminy w Brudzeniu Dużym Nr 279/XXXI/02 z dnia 10.X.2002r. teren przeznaczony na cele oświatowe.

        Cena wywoławcza – 166 430,00 zł. (Słownie: sto sześćdziesiąt sześć tysięcy czterysta trzydzieści złotych).

       Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r o podatku od towarów i usług ( t. j. Dz. U. 2018r. poz.2174 ze zm.) nie będzie doliczony podatek VAT.

       Wadium – 16 643,00 zł. (Słownie: szesnaście tysięcy sześćset czterdzieści trzy złote).

       O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym, że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1 % ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych złotych – tj.

1 664,00 zł. (Słownie: jeden tysiąc sześćset sześćdziesiąt cztery złote).

      Przetarg odbędzie się 23 stycznia 2020r. o godz.1000 w siedzibie Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym przy ulicy Toruńska 2, pokój nr 10.

      W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne, które są obywatelami Rzeczpospolitej Polskiej a w przypadku cudzoziemców posiadają zezwolenie na nabycie nieruchomości na terenie Polski wydane przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji chyba, że na mocy odrębnych przepisów z uzyskania tego zezwolenia są zwolnieni oraz jeżeli wpłacą wadium na rzecz Gminy Brudzeń Duży w gotówce, nie później niż na trzy dni przed dniem przetargu tj. do 20 stycznia 2020r.(włącznie) na rachunek Gminy Brudzeń Duży Bank Spółdzielczy „Mazowsze” O/ Brudzeń nr 57 9042 1042 0550 0374 2000 0190.

    Uczestnicy przetargu winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej:

- dowód wpłaty wadium;

- w przypadku osoby fizycznej - dowód tożsamości lub paszport, a w przypadku reprezentowania innej osoby, również pełnomocnictwo notarialne;

- w przypadku wspólników spółki cywilnej – aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, dowody tożsamości wspólników spółki, stosowne pełnomocnictwa;

- w przypadku osób prawnych – aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot;

- w przypadku przystąpienia do przetargu i zawarcia umowy sprzedaży z osobą będącą cudzoziemcem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 24 marca 1920r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz.2278 ze zm.).

    Wadium wniesione w pieniądzu przez uczestnika przetargu, który przetarg wygra zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Pozostałym uczestnikom przetargu wadia zwraca się po odwołaniu lub zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia jego odwołania, zamknięcia przetargu, lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.

    Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferuje, co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.

   Cena osiągnięta w przetargu stanowić będzie cenę nabycia, którą nabywca winien wpłacić na konto Urzędu Gminy Brudzeń Duży nr 88 9042 1042 0550 0374 2000 0020 przed podpisaniem aktu notarialnego pomniejszona o kwotę wadium.

   Jeżeli uczestnik, który wygrał przetarg, uchyla się od zawarcia umowy, wpłacone wadium przepada na rzecz Gminy Brudzeń Duży.

   Koszty związane z podpisaniem umowy notarialnej obciążają w całości nabywcę nieruchomości.

Szczegółowych informacji o przetargu można uzyskać w Referacie Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy – pokój nr 16, lub pod nr tel. 0 24 260 40 13 wew. 42, jak również na stronie internetowej www.ugbrudzenduzy.bip.org.pl

   Zastrzega się prawo odwołania przetargu lub jego unieważnienie w przypadku zaistnienia ważnych powodów.

 

 

 

 

 

 

 

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Sieczkowski Piotr
  • Data udostępnienia w BIP: 2019-12-20
  • Informacja zaktualizowana przez: Sieczkowski Piotr
  • Data ostatniej aktualizacji: 2019-12-20 11:58:07
  • Liczba odsłon: 159

[Liczba odsłon: 4740661]

przewiń do góry